Budowa szybowca wymaga wielu procesów, od zaprojektowania, po wykonanie konstrukcji, pokrycie, zabezpieczenie przed korozją, po lakierowanie.

Szkielet szybowca zbudowany jest z drewna i sklejek. Mimo iż drewno jest materiałem słabo odpornym na gnicie, po właściwej obróbce i zabezpieczeniu uzyskuje wystarczająca trwałość i jest łatwe w użyciu. Do klejenia sklejek używane są wodoodporne kleje powstałe na bazie żywic syntetycznych. Proces jest bardzo skomplikowany i czasochłonny.

Klejenie odbywa się najczęściej na zimno ale w niektórych przypadkach stosowana jest metoda na gorąco pod ciśnieniem. Wysoka temperatura sprawia, że klej wtapia się w strukturę sklejki i trwale łączy poszczególne warstwy. Na koniec na gotową sklejkę wywierany jest odpowiedni docisk. Do tego celu wykorzystuje się specjalne szczypce, różne taśmy i zwornice warsztatowe. W niektórych przypadkach przybija się do szkieletu klejonej konstrukcji sklejkowe paski, które wywierają docisk.

Cały szkielet szybowca musi być odporny na zmienne warunki atmosferyczne takie jak wilgoć, wysoka temperatura, czy silny wiatr.